ایرلاین ها

یاتا : کاهش زباله های کابین ضروری است

یاتا و انجمن پایداری هوانوردی یک برنامه ممیزی جدید برای کمک به کاهش ضایعات کابین از سپتامبر راه اندازی خواهند کرد.
این دو انجمن در نوامبر ۲۰۲۳ و آوریل ۲۰۲۴ پروازهای متعددی را در فرودگاه چانگی سنگاپور مورد ممیزی قرار دادند و نتایج آن را منتشر کردند.
نتایج اولیه نشان می دهد که در بخش کابین هواپیما سالانه بیش از ۳.۶ میلیون تن زباله و غذا تولید می شودکه ۶۵ درصد آن زباله های مواد غذایی و آشامیدنی است. وعده های غذایی دست نخورده ۱۸ درصد از کل زباله ها را تشکیل می دهند.
مدیریت و کاهش ضایعات جزء مهمی از پایداری هوانوردی است. ماری اونز تامسن، معاون ارشد پایداری و اقتصاددان ارشد یاتا گفت: به دست آوردن داده های استاندارد و قابل مقایسه در مورد ترکیب و کمیت زباله از پروازها به صنعت کمک می کند تا زباله های تولید شده را کاهش دهد.
داده‌های بهتر همچنین به سیاست‌گزاران کمک می‌کند تا مقررات را هماهنگ کنند، که به نوبه خود می‌تواند به بهینه‌سازی قابلیت صنعت برای دسته‌بندی و استفاده مجدد با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی از زباله‌ها کمک کند.
تحقیقات قبلی یاتا فقدان یک روش استاندارد در رابطه با ممیزی زباله کابین را شناسایی کرد . در نتیجه، داده‌های هماهنگ برای تصمیم‌گیری توسط سیاست‌گزاران خطوط هوایی ضروری است.
به گفته یاتا، یک ممیزی استاندارد به حل این مسائل کمک می کند و این بخش را قادر می سازد تا پیشرفت در جهت کاهش ضایعات را نشان دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *