شش شرکت هوانوردی کنسرسیومی با هدف تسریع در استفاده از مواد قابل بازیافت به ویژه فیبر کربن و آلومینیوم از هواپیماهای مستعمل تشکیل داده اند.
این کنسرسیوم (ACC) نام دارد و در سنگاپور مستقر است.مدیر این کنسرسیوم در بیانیه ای گفت: «این اتحاد تلاش دارد هواپیماهای از کار افتاده را به عنوان منبع جدیدی از مواد ارزشمند معرفی کند که به چالش های آلودگی زباله های زیستی پاسخ می دهد.
اولویت اصلی این کنسرسیوم تعامل نزدیک با سازندگان ؛ فروشندگان و قانون گزاران هواپیما است تا نقشه راه اجرایی برای صدور گواهینامه مواد بازیافتی و استفاده مجدد آنها در صنعت هوانوردی و سایر صنایع را به پیش ببرند.
مدیر این کنسرسیوم حضور پایدار در زنجیره تامین از مواد بازیافتی را یکی از الویت های خود خواند. این استارت آپ در ماه فوریه، صفحات فیبر کربن بازیافتی خود را که از بوئینگ های ۷۶۷ از کار افتاده بازیابی شده بود، به نمایش گذاشت.
وی گفت : اکنون بر روی فیبر کربن تمرکز دارد ولی کار بر روی سایر مواد ادامه دارد. هواپیمایی کانتاس یکی از اولین حامل هایی است که شاهد استفاده از چنین مواد بازیافتی در کابین هواپیمای خود است.
مدیر این کنسرسیوم افزود: پتانسیل استفاده نشده ای در مواد هواپیماهای مستعمل وجود دارد که می تواند بازیافت شود و برای ساخت قطعات کابین هواپیماهای آینده استفاده شوند.
کنسرسیوم جدید مواد بازیافتی هواپیما
۰۳
اردیبهشت
۱۴۰۳