یاتا چشم انداز مالی خود برای صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۵ را اعلام کرد که نشان دهنده تقویت جزئی سودآوری در میان چالش های مداوم هزینه و زنجیره تامین است. نکات برجسته عبارتند از:
• انتظار می رود سود خالص در سال ۲۰۲۵ به ۳۶.۶ میلیارد دلار برای حاشیه سود خالص ۳.۶ درصد برسد. این یک بهبود جزئی نسبت به سود خالص مورد انتظار ۳۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ (۳.۳ درصد حاشیه سود خالص) است. انتظار میرود میانگین سود خالص هر مسافر ۷.۰ دلار باشد (کمتر از بالاترین رقم ۷.۹ دلار در سال ۲۰۲۳، اما نسبت به ۶.۴ دلار در سال ۲۰۲۴ بهبود یافته است).
• انتظار می رود سود عملیاتی در سال ۲۰۲۵ برای حاشیه عملیاتی خالص ۶.۷%معادل ۶۷.۵ میلیارد دلار باشد (در مقایسه با ۶.۴% که در سال ۲۰۲۴ انتظار می رفت بهبود یافته است).
• انتظار میرود بازده سرمایه سرمایهگذاری شده (ROIC) برای صنعت جهانی در سال ۲۰۲۵معادل ۶.۸ درصد باشد. در حالی که این بهبود نسبت به ROIC سال ۲۰۲۴ به میزان ۶.۶ درصد است، بازده این صنعت در سطح جهانی کمتر از میانگین موزون هزینه باقی میماند.
• انتظار می رود کل درآمد صنعت ۱.۰۰۷ تریلیون دلار باشد. این افزایش ۴.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ است و اولین باری است که درآمد صنعت از مرز ۱ تریلیون دلار میگذرد. انتظار می رود هزینه ها با رشد ۴ درصدی به ۹۴۰ میلیارد دلار برسد.
• پیش بینی می شود که تعداد مسافران در سال ۲۰۲۵ به ۵.۲ میلیارد نفر برسد که ۶.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۴ و اولین باری است که تعداد مسافران از مرز پنج میلیارد فراتر رفته است.
• انتظار می رود حجم بار به ۷۲.۵ میلیون تن برسد که ۵.۸ درصد از سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است.
ما انتظار داریم خطوط هوایی در سال ۲۰۲۵ سود جهانی ۳۶.۶ میلیارد دلاری داشته باشند. این عدد سخت به دست خواهد آمد زیرا خطوط هوایی از قیمت های پایین نفت بهره می برند و در عین حال لودفاکتور را بالای ۸۳ درصد نگه می دارند تا هزینه ها را به شدت کنترل کنند.
در سال ۲۰۲۵ درآمد صنعت برای اولین بار از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. همچنین مهم است که آن را در چشم انداز قرار دهیم. یک تریلیون دلار مقدار زیادی است – تقریباً ۱٪ از اقتصاد جهانی. این امر خطوط هوایی را به یک صنعت مهم استراتژیک تبدیل می کند. اما به یاد داشته باشید که خطوط هوایی ۹۴۰ میلیارد دلار هزینه دارند، بدون سود و مالیات.
آنها حاشیه سود خالص فقط ۳.۶٪ را حفظ می کنند. به عبارت دیگر، حائل بین سود و زیان، حتی در سال خوبی که از سال ۲۰۲۵ انتظار داریم، تنها ۷ دلار برای هر مسافر است. والش گفت، با حاشیههای بسیار کم، خطوط هوایی باید همچنان مراقب هر هزینهای باشند و بر کارایی مشابه در سراسر زنجیره تامین پافشاری کنند .
آخرین برآوردها نشان می دهد که انتظار می رود اشتغال خطوط هوایی در سال ۲۰۲۵ به ۳.۳ میلیون نفر افزایش یابد. خطوط هوایی هسته اصلی زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی جهانی هستند که ۸۶.۵ میلیون نفر را استخدام می کند و ۴.۱ تریلیون دلار تأثیر اقتصادی ایجاد می کند که ۳.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد .
با نگاهی به سال ۲۰۲۵ برای اولین بار، تعداد مسافران از پنج میلیارد و تعداد پروازها به ۴۰ میلیون خواهد رسید. این رشد به این معنی است که هوانوردی باعث ایجاد و حمایت از مشاغل در سراسر اقتصاد جهانی خواهد شد. بارزترین آنها بخش مهمان نوازی و خرده فروشی هستند که برای پاسخگویی به نیازهای تعداد فزاینده ای از مشتریان آماده می شوند. اما تقریباً هر کسبوکاری از اتصالی که حملونقل هوایی فراهم میکند سود میبرد . ملاقات با مشتریان، دریافت تجهیزات یا حمل و نقل محصولات را آسانتر میکند. علاوه بر این، رشد در هوانوردی به دستیابی تقریبی تمام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) کمک می کند.
چشم انداز صنعت هوایی در سال آتی
۲۴
آذر
۱۴۰۳