هواپیماها

چشم انداز بازار تعمیر هواپیما

اندازه بازار تعمیر هواپیما با ارزش ۹۵ میلیارد دلار و رشد ۶ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود. رشد آگاهی زیست محیطی، افزایش تقاضا برای هواپیماهای قدیمی، ناوگان نسل جدید و افزایش ترافیک مسافری خطوط هوایی از جمله عواملی است که ارزش بازار تعمیرات اساسی و تعمیر و نگهداری هواپیما را بالا برده است. از آنجا که نبض بازار تعمیر هواپیما در هوانوردی تجاری با سرعت در حال تغییر است، بقای طولانی مدت این صنعت مستلزم استقرار سریع راه‌حل‌هایی برای همراهی با این نبض است.
تجزیه و تحلیل کووید
بخش هوانوردی نسبت به سایر بخش ها بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا دید. این امر به سیاست های مهار در برابر همه گیری کووید نسبت داده می شود که منجر به بسته شدن کل خدمات خطوط هوایی مسافری شد. اینکه چه مدت طول می کشد تا بازارها در دنیای پسا کووید رونق پیدا کنند، هنوز مشخص نیست. همه‌گیری ویروس کرونا به اقتصاد جهانی یک فرا نااطمینانی عمیق بخشید و تأثیر آن می‌تواند عملکرد آینده ساختارهای اقتصادی ما قبل کووید را تغییر دهد.
فرصت ها
رشد قطعات بازسازی شده و استفاده شده در تعمیر و نگهداری یکی از روندهای قابل توجه در این صنعت است. پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده، تقاضا برای قطعات هواپیماهای مستعمل افزایش یابد که با رشد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی در سراسر جهان تقویت می‌شود. در هوانوردی تجاری، پویایی بازار تعمیر به سرعت در حال تغییر است، بنابراین پایداری در صنعت مستلزم اجرای سریع استراتژی‌هایی برای پرداختن به پویایی است.
محدودیت ها
با افزایش تهدیدات زیست محیطی مرتبط با خدمات تعمیر و نگهداری پیش بینی می شود که رشد تقاضای جهانی را تا حدی محدود کند. علاوه بر این، کمبود متخصصان واجد شرایط یکی دیگر از جنبه‌های پیش‌بینی‌شده برای جلوگیری از تقاضای جهانی برای تعمیر هواپیما است.
تقسیم بندی تعمیرات
تقسیم بندی بر اساس نوع تعمیر شامل موتور، قطعه، تعمیر و نگهداری خط، بدنه هواپیما و تغییرات مهندسی است. بخش بدنه دومین تقاضای بزرگ را در سال ۲۰۲۳ داشت و پیش‌بینی می‌شود سهم آن در دوره پیش‌بینی‌شده رشد کند.
تقسیم بندی بر اساس کلاس هواپیما شامل بخش های باریک و پهن پیکر است. هواپیماهای باریک پیکر سهم بازار بالایی دارند و پیش بینی می شود در طول بازه زمانی پیش بینی شده به فعالیت خود ادامه دهند. اپراتورهای خطوط هوایی هواپیماهای خود را به‌روزرسانی می‌کنند تا امکان کاهش هزینه‌ها را فراهم کنند که منجر به بهره‌وری سوخت می‌شود، بنابراین ناوگان هواپیماهای باریک پیکر را افزایش می‌دهند.
پیش‌بینی می‌شود که هواپیماهای پهن پیکر سریع‌ترین رشد در بازه زمانی پیش‌بینی‌شده باشند که منجر به تحول قابل‌توجهی در تولید موتورهای توربوفن می شود. هواپیماهای پهن پیکر به دلیل پیچیدگی و نگهداری زیاد، نسبت بالایی از هزینه های تعمیر را تجربه می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *