هواپیماها

پیش بینی ناوگان ۲۰۴۳-۲۰۲۴

شرکت داده ورزی سیریوم پیش بینی ناوگان غیر نظامی خود را به شرح زیر منتشر کر:
تحویل ۴۵۹۰۰ هواپیمای مسافری جدید و جت باری و هواپیمای توربوپراپ طی ۲۰ سال بین ۲۰۲۴ تا ۲۰۴۳ به ارزش ۳.۳ تریلیون دلار . این هواپیماها از ۳۰ صندلی به بالا خواهد بود.
هواپیماهای تک راهرو افزایش ۱۳ درصدی دارد در حالی که جت های منطقه ای ۸ درصد کاهش و توربوپراپ ها ۱۴ درصد عقب تر هستند. بازارهای بین المللی نیز از منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان عقب تر هستند.
ایجاد اختلال در تامین هواپیماهای جدید به دلیل نوسان در زنجیره تامین به ویژه قطعات کلیدی مانند موتور و و ارابه فرود و قطعات فضای داخلی کابین است.
محدودیت موقت در نرخ تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز بر عرضه تاثیر گذاشته، در همین حال ناوگان در حال خدمت با برنامه بازرسی موتور پرت اند ویتنی GTF در حال انجام است که صدها هواپیمای خانواده ایرباس آ۳۲۰ نئو را به طور موقت از خدمت خارج می کند.
با مقایسه پیش بینی سال ۲۰۲۴ با ۲۰۲۳ حدود ۵٪ تحویل کمتر در دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۷ است که عمدتاً منعکس کننده سرعت کندتر در تحویل تک راهروها است. سیریوم پیش بینی می کند که ظرفیت مسافر ۴.۴ درصد در سال رشد خواهد کرد.
عرضه پیش‌بینی‌شده در بازار بار شامل ۳۵۰۰ فروند هواپیمای باری در آینده است. ایرباس و بوئینگ به عنوان دو قطب هواپیماهای تجاری باقی خواهند ماند. در حالی که کوماک پیش بینی می شود سهم ۶ درصدی از تقاضا را به خود اختصاص دهد. حدود ۱۸۰ میلیارد دلار تقاضا برای سایرسازندگان وجود دارد.
بخش تک راهرو ۱۵۰-۲۵۰ صندلی بیشترین فعالیت را در طول دوره پیش بینی خواهند داشت و آسیا به عنوان منطقه پیشرو در رشد خواهد بود و ۴۵ درصد از بازار را به خود اختصاص می دهد البته چین ۲۰ درصد آن را به تنهایی خواهد ربود.
تجزیه و تحلیل برای مدل سازی بازنشستگی میانگین عمر اقتصادی ۲۳ سال را برای هواپیماهای تک راهرو و ۲۱ سال برای دو راهرو پیش بینی می کند. ناوگان تک راهرو با ۳.۹ درصد در سال رشد خواهد کرد در مقابل دو راهرو ۳.۳ درصد رشد خواهد داشت.

از آنجا که هند به یک منطقه رشد مهم برای حمل و نقل هوایی تجاری تبدیل شده ، در پیش بینی امسال قرار است ناوگان این کشور از ۷۲۰ هواپیما در سال ۲۰۲۳ به ۳۸۰۰ هواپیما در ۲۰ سال آینده افزایش یابد.
این امر سهم خطوط هوایی هند از کل ناوگان مسافربری آسیا-اقیانوسیه را از ۸ درصد امروز به ۱۸ درصد در سال ۲۰۴۳ خواهد رساند.
کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ همراه با هرگونه ابتکار دولت برای رسیدگی به پایداری هوانوردی، بدون شک تأثیرات هزینه ای و نظارتی بر این بخش خواهد داشت. اخلال در تقاضا برای سفرهای هوایی زیر این افزایش هزینه ها به مشتریان منتقل می شود. نرخ بلیت بالاتر و توانایی صنعت برای رشد را محدود می کند.
این پیش بینی به طور خاص شامل هیچ هواپیمای الکتریکی، هیبریدی یا هیدروژنی نمی شود. انتظار این است که توسعه تجاری موجود یا کاملا جدید با نیروی محرکه معمولی (یعنی بر اساس توربین گازی امروزی) متمرکز است.

روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی
بازنشر با ذکر منبع بلا مانع است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
وبسایت : www.aira.ir
اینستاگرام : https://www.instagram.com/iranian.airlines
تلگرام : https://t.me/airanews
واتساپ:https://whatsapp.com/channel/0029VaQ2sQ4GU3BTSm3aZb2A

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *