هواپیماها

پسا‌بازار تعمیر و نگهداری در پیش‌بینی ده ساله

پیش‌بینی ناوگان تجاری و تعمیر نگهداری آن در نمایه هوانوردی ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که بیش از ۲۱۹۰۰ فروند هواپیمای تجاری جدید در طول دوره پیش‌بینی ۱۰ ساله ۲۰۲۵-۲۰۳۴ در سطح جهان تحویل خواهد شد.
بیشترین بازاریابی شامل انواع هواپیماهای باریک پیکر خواهد بود و خانواده ایرباس آ۳۲۰ نئو از خانواده بوئینگ ۷۳۷ مکس پیشی می‌گیرد. از کل هواپیماهای جدیدی که انتظار می رود بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۴ تحویل داده شوند، ۷۰ درصد از این دو خانواده هواپیما خواهد بود. در بخش بازار هواپیماهای دو راهرو ، بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس آ۳۵۰ بیشترین تعداد را خواهند داشت.
انتظار می رود بیش از ۱۱۲۰۰ هواپیمای جدید ایرباس در طول پیش بینی تحویل داده شود که ۵۱ درصد از کل را شامل می شود. انتظار می رود بوئینگ بیش از ۸۸۰۰ هواپیما تحویل دهد که سهم ۴۰ درصدی از کل تحویل را نشان می دهد. بنابراین، دو تولیدکننده بزرگ، ۹۱ درصد از تحویل هواپیماها را در سراسر جهان در دوره پیش بینی به خود اختصاص می دهند. این پیش‌بینی رشد ۳.۱ درصدی ناوگان را با ۴۴۶۰۰ فروند هواپیما تا سال ۲۰۳۳ نشان می‌دهد.
یافته‌های پیش‌بینی و داده‌های مستقل نشان می‌دهند که رشد تقاضای پسا‌بازار تعمیر و نگهداری پس از رشد ۳.۲ درصدی ، نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار است. انتظار می‌رود با افزایش استفاده و عمر طولانی‌تر موتور و بدنه‌ هواپیماها، بازار موتور ۵۵۷.۶ میلیارد دلار تقاضا به همراه داشته باشد که به بیش از ۹۵۰۰۰ تعمیرات اساسی در طول دهه نیاز دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *