کارشناسان تعمیر و نگهداری هواپیما دریافته اند که برخی از تکنسین های جدید فاقد مهارت عیب یابی هستند چرا که سیستم های جدید یا خود تعمیر می شوند یا گزینه ای برای تعمیر ارایه نمی دهند . عیب یابی در تعمیر و نگهداری هواپیما بسیار مهم است، مهارتی که هر تکنسین خوب باید داشته باشد و حفظ کند.
از آنجا که فنآوریهای هوشمند و محصولاتی با تاریخ مصرف مشخص پیرامون ما را فراگرفته اند ، مهارتهای عیبیابی به درستی رشد نکرده است درحالی که این مهارت، نه مهم بلکه یک ضرورت در صنعت است. مهارت عیب یابی به تکنسین ها اجازه می دهد تا با فناوری های جدید سازگار شوند و استانداردهای بالایی از ایمنی و قابلیت اطمینان را حفظ کنند.
باید به عیب یابی مانند حل یک معما نگاه کرد. این فقط در مورد تعمیر قطعه معیوب نیست بلکه درک دلیل عیب، نحوه تأثیر آن بر کل هواپیما و اطمینان از عدم تکرار آن است. این مهارت نیاز به ترکیبی از دانش ، تجربه و حل خلاقانه مسائل دارد.
مرحله کلیدی، درک نحوه عملکرد یک سیستم است. هنگامی که تکنسین ها سیستمی را که روی آن کار می کنند را درک کنند، می توانند شروع به تعریف مشکل کنند. وقتی درک روشنی از مشکل یا مشکل گزارش شده وجود دارد، عیب یابی آغاز می شود.
نحوه آموزش عیب یابی در تعمیرات
۲۳
اسفند
۱۴۰۲