بر اساس گزارش چشم انداز۲۰۲۵ شرکت داده ورزی PwC بیش از ۴۵۰۰ هواپیمای تجاری در بازار کم است.
در این گزارش آمده است: تنها در سال ۲۰۲۴ تعهدات تحویل شده حدود ۵۶۰ هواپیما بود بنابراین خطوط هوایی برای سالهای آینده با کمبود ظرفیت مواجه خواهند شد. تعداد سفارشهای ثبتشده نیز در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکورد سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش یافت.
با این حال، دارن هالست، معاون بازاریابی تجاری بوئینگ، در سخنرانی اخیرش گفت که این تحلیل سوء تعبیر شده است.
او توضیح داد: در واقعیت، اگر همهگیری وجود نداشت، این صنعت قرار بود ۴۰۰۰ هواپیما بیشتر از آنچه در طول هشت سال گذشته داشته است تولید کند. اما آیا به ۴۰۰۰ هواپیمای بیشتر نیاز داشت؟ صادقانه بگویم، نه، اینطور نیست… من فکر میکنم ما ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ هواپیما کم داریم.
هالست گفت انتظار می رود کسری عرضه و تقاضا در پایان دهه و با تضمین ثبات زنجیره تامین و نیروی کار آماده برای افزایش تولید، متعادل شود.
تولید ۷۳۷ مکس در حال حاضر ۳۸ فروند در ماه است که توسط اداره هوانوردی فدرال تعیین شده است.
شرکت داده ورزی PwC گفت که اداره هوانوردی فدرال باید به اندازه کافی بودجه و منابع داشته باشد تا نظارت و تاییدیه های لازم را برای حمایت از تولید و تحویل هواپیما فراهم کند.
شرکت داده ورزی PwC گفت: انتظار می رود تحویل هواپیما در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد و بزرگترین بازگشت از سوی بوئینگ انجام شود.
جهان بیش از ۴۵۰۰ هواپیمای مسافری کم دارد
۲۹
دی
۱۴۰۳