ایرلاین ها

تعمیرات اساسی موتور: مقابله با تقاضا و موانع زنجیره تامین

کارشناسان تأیید می کنند که با ناوگان پیر و افزایش استفاده از هواپیما پس از همه گیری، تجارت تعمیرات اساسی موتور به خوبی پیش می رود. آنها توضیح می‌دهند: سال‌های اخیر شاهد تغییرات قابل‌توجهی بوده‌ایم، از جمله پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تغییر به سمت تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و فشارهای اقتصادی مؤثر بر شیوه‌های تعمیر و نگهداری.
به گفته کارشناسان ، تقاضا برای خدمات تعمیرات اساسی موتور به دلیل افزایش اندازه ناوگان جهانی، بازگشت هواپیماها به خدمات پس از همه گیری و نرخ بالای استفاده از نسل جدید هواپیما افزایش یافته است.
از آنجا که به توسعه نیازهای مشتری مربوط می شود، تمرکز بر کارایی هزینه، زمان برگشت سریع ، انطباق دقیق با مقررات و پایداری منعکس کننده نیازهای در حال تحول صنعت هوانوردی است. به لطف سرمایه گذاری در نسل جدید موتورها، تطبیق امکانات، و به دست آوردن قابلیت اطمینان از افزایش پایدار کسب و کار در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
زنجیره تامین
به گفته کارشناسان، تجارت تعمیرات اساسی موتور در حال حاضر با مشکلات زنجیره تامین قابل توجهی مواجه است که به ویژه بر در دسترس بودن و تحویل به موقع قطعات تاثیر می گذارد.
کارشناسان خاطرنشان می کنند: تاخیر در تحویل قطعات زنجیره تامین را تحت فشار قرار داده است. زمان تحویل طولانی‌تر برای خرید قطعات به یک چالش مهم تبدیل شده است که بر برنامه‌های تعمیر و نگهداری تأثیر می‌گذارد.
همچنین کمبود و افزایش هزینه مواد اولیه مورد استفاده در قطعات موتور مانند فلزات و کامپوزیت ها بر در دسترس بودن و قیمت گذاری قطعات تاثیرگذار است. در نهایت، چالش‌های لجستیک جهانی، از جمله تاخیر در حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌های حمل و نقل، مشکلات زنجیره تامین را تشدید کرده است.
فرصت ها و چالش ها
هجوم قطعات استفاده شده ناشی از افزایش تقاضا باعث شده که الگوهای تعمیر خوب عمل نکنند. با این حال، فرصت قابل توجهی برای مشارکت با شرکت‌های تعمیر و نوسازی به وجود آمده که می تواند به ارائه دهندگان تعمیرات اساسی کمک کند تا راه حل های مقرون به صرفه ای ارائه دهند و تقاضای رو به رشد برای گزینه های تعمیر و نگهداری موتور مقرون به صرفه را برآورده کنند.

به طور کلی، تجارت تعمیرات اساسی باید با تغییر تمرکز از تعمیرات پرهزینه به استفاده از مزایای قطعات استفاده شده از طریق مشارکت های استراتژیک و راه حل های نوآورانه تعمیر سازگار شود.
کارشناسان تأیید می کنند که فشار هزینه و کمبود نیروی کار دو چالش اصلی در پنج سال آینده در تجارت تعمیرات اساسی موتور هستند. این امر به این دلیل است که افزایش هزینه‌های نیروی کار، قطعات و رعایت الزامات نظارتی بر ارائه‌دهندگان تعمیرات اساسی برای حفظ سودآوری فشار وارد می‌کند و ثانیاً، کمبود تکنسین‌ و مهند ماهر باعث ایجاد یک چالش بزرگ می‌شود و نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در آموزش احساس می شود.
یکی از چالش های اصلی تعمیرات اساسی کمبود متخصصان واجد شرایط است و پیش بینی ها برای بخش هوانوردی این مشکل را تشدید می کند. انتظار می‌رود طی ۱۰ سال آینده، ناوگان جهانی ۲۸ درصد افزایش یابد و انتظار می‌رود ۳۰ درصد از تکنسین‌های فعلی تعمیر و نگهداری هواپیما بازنشسته شوند که در نتیجه بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *