گزارش ها

ترندهای تعمیر و نگهداری

همانطور که به ترندهای تعمیر و نگهداری سال ۲۰۲۴ نگاه می کنیم، فناوری های مبتنی بر داده بر بستر ۵جی آماده حرکت به خط مقدم چالش های آینده هستند. تعمیر و نگهداری برای مدت طولانی حتی در عصر کاملا دیجیتال یک فرآیند آنالوگ و دستی بوده است. در این مقاله، به ترندهای صنعت تعمیر و نگهداری نگاه خواهیم کرد که به پرسنل کمک می کند وظایف خود را موثرتر انجام دهند .
ترندهای ۲۰۲۴
در ابتدا ما روی پیشرفت‌ها در سه حوزه اصلی تمرکز خواهیم کرد: ترند تعمیر قطعات ، ترند مدیریت انبار و ترند مدیریت زنجیره تامین.
فناوری تجهیزات هوشمند: قبل از معرفی و استفاده گسترده از تجهیزات هوشمند، تعمیر و نگهداری از روندی قابل پیش بینی پیروی می کرد. به عبارتی تعمیر و نگهداری بر اساس توصیه های سازنده انجام می شد، قطعات زمانی که خراب می شدند تعمیر می شدند و مدیران سعی می کردند قطعات کافی برای رفع نیازهای تعمیر و نگهداری در دسترس داشته باشند.
اکنون، همانطور که حسگرها و فناوری اینترنت اشیا در دسترس و ارزان‌تر شده‌اند، تولیدکنندگان بهتر می‌توانند عملکرد تجهیزات و نیازهای تعمیر و نگهداری را ردیابی کنند و هزینه‌های ناکارآمدی روال‌های قدیمی را به میزان قابل توجهی کاهش داده یا از بین ببرند. این روش‌های مبتنی بر داده به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا قبل از وقوع نقص‌های قابل مشاهده برای نگهداری، تعمیرات و جایگزینی آن برنامه‌ریزی کنند و فرآیند تعمیر و نگهداری را فعال‌تر و کارآمدتر کنند.
استراتژی‌های انبار: با تمرکز درست بر بهبود و اصلاح محصولات، برخی از جنبه‌های حیاتی فرآیندها به راحتی کنار گذاشته می شوند. یکی از این موارد مدیریت صحیح انبار است. با این حال، با تغییر پارادایم برای اولویت دادن به انبار، مزیت رقابتی قابل توجهی به دست می آید.
واقعیت افزوده: پیشرفت‌ها در واقعیت افزوده راه جدیدی برای تکنسین‌ها ایجاد کرده تا کارهای خود را با کارایی بیشتر انجام دهند. آنها می‌توانند نمودارها و دستورالعمل‌های ماشین‌ها را ببینند و عملاً نیازی به نسخه‌های چاپی نخواهد بود.
ابتکارات پایدار: از آنجا که پایداری ( پایا بودن ) به یک نگرانی بزرگ‌ برای تولیدکنندگان تبدیل می‌شود، بسیاری از آنها تمرکز تعمیر و نگهداری خود را به جای تعویض قطعات به تعمیر قطعات تغییر می‌دهند. این بدان معناست که منابع کمتری مصرف می شود و زباله کمتری تولید می گردد.
داده های بیشتر: همانطور که گفته شد، داده ها در قلب انقلاب دیجیتال تعمیر و نگهداری قرار دارند. به موازات تجهیزات هوشمند بیشتر در تاسیسات ، باید به مقادیر بیشتر داده های عملکرد دسترسی داشت.
هوش مصنوعی: تعداد فزاینده‌ای از اپراتورها در صنعت تعمیر و نگهداری هوش مصنوعی را در فرآیندهای خود گنجانده‌اند و انتظار می‌رود که این امر در سال های آتی ادامه یابد. نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تجهیزات و پیش‌بینی زمان تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند. هدف جلوگیری از خرابی غیرمنتظره و بهینه سازی کارایی عملیات تعمیر و نگهداری است.
مهارت‌های جدید: ابزارهای مبتنی بر داده و فناوری که بر تعمیر و نگهداری تأثیر می‌گذارند، به نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده نیاز دارند. از آنجا که شکاف مهارت‌ها و کمبود نیروی کار همچنان مشکلاتی را در ایفای این نقش‌ها ایجاد می‌کند، بسیاری از کارفرمایان از راه‌حل‌ نیروی کار کلیدی برای برآوردن نیازهای خود استفاده می‌کنند.
رشد بازار تعمیر و نگهداری
یکی از مهم ترین ترندهایی که اخیراً بر بخش تعمیر و نگهداری تأثیر گذاشته ، رشد فوق العاده آن بوده است. از آنجا که صنایع بیشتری به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و همچنین تاثیر زیست‌محیطی خود هستند، ایده کارآمد نگه‌داشتن تجهیزات مهم تر شده است.
صنعت تعمیر و نگهداری جایگزینی جذاب برای جایگزینی پرهزینه قطعات و سیستم ها به نفع تعمیر و نگهداری و تعمیرات منظم ارائه می دهد. پیشرفت‌های فناوری مانند حسگرهای سلامت ماشین و الگوریتم‌های پیش‌بینی، عملیات تعمیر و نگهداری را تا حدی ساده کرده و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدتر از قبل شده‌اند.
چرا دیجیتال؟
ترند رو به رشد دیجیتال در تولید می تواند گیج کننده باشد. چگونه فرآیندهایی که برای مدت طولانی به صورت یکسان انجام شده اند، می توانند دستخوش تغییر شوند؟ پاسخ در تطبیق پذیری فناوری دیجیتال و مزایای گسترده ای است که ارائه می کند.
به طور خاص، فناوری هوشمند به تجهیزات جدید محدود نمی شود. می‌توان حسگرهای جمع‌آوری داده را در تجهیزات تولیدی و همچنین در مناطق خاص تعمیر و نگهداری مانند انبار نصب کرد. این پیاده‌سازی نسبتاً آسان، همراه با مزایای گسترده‌ای که این فناوری می‌تواند ایجاد کند، دو دلیل کلیدی است که آن را پابرجا گذاشته است. چالش دشوارتر بین این دو نهفته است ؛ جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها برای اقدام.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *