گزارش ها

ایرباس: بازار خدمات تعمیر و نگهداری دو برابر می شود

ایرباس انتظار دارد که بازار خدمات تعمیر و نگهداری جهانی در سال ۲۰۴۳ تقریباً دو برابر شود و از ۱۵۰ میلیارد دلار فعلی به ۲۹۰ میلیارد دلار در سال برسد.
این شرکت در آخرین پیش بینی ۲۰ ساله خود که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر شد، می گوید در این مدت، ناوگان تجاری جهانی به ۴۸۲۳۰ هواپیما افزایش می یابد که شامل ۴۲۴۳۰ تحویل جدید است. از این تعداد بیش از ۱۸۴۰۰ هواپیما باید تعویض شوند و راه برای تعمیر، بازیافت و استفاده مجدد آنها هموار است.
ایرباس می گوید که این کار به نیروی کار ماهر بسیار گسترده ای نیاز دارد. این صنعت طی دو دهه آینده به ۲.۲۶ میلیون نیروی جدید نیاز خواهد داشت که ۶۹۰۰۰۰ نفر آن تکنسین تعمیر و نگهداری خواهند بود.
این گزارش بر سه جریان کاری متمرکز است: «نگهداری» (نگهداری، لوازم یدکی و خدمات چرخه عمر هواپیما)، «آموزش و بهره برداری» (آموزش و خدمات عملیات پرواز)، و «افزایش» (به روز رسانی، اتصال و خدمات سرگرمی در پرواز).
تا سال ۲۰۴۳، جریان «حفظ» ۸۵ درصد از کل بازار با ۲۴۴ میلیارد دلار، جریان « عملیات» به ۱۷ میلیارد دلار و «افزایش» به ۲۹ میلیارد دلار خواهد رسید.
آسیای جنوبی و خاورمیانه مناطقی خواهند بود که بیشترین رشد را در دو دهه آینده نشان می‌دهند و چین به عنوان بزرگترین بازار خدمات با ۶۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۴۳ ظهور خواهد کرد. آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه ۵۰ میلیارد دلار برای هر کدام و اروپا ۵۵ میلیارد دلار خواهند بود.
بازار بازیافت هواپیما شاهد رشد سالانه ۷.۵ درصدی خواهد بود و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۳ به حدود ۵۰۰ میلیون دلار برسد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز خدمات بازیافت در سراسر جهان وجود دارد که انتظار می رود این رقم تا سال ۲۰۴۳ سه برابر شود.
ایرباس می گوید، با افزایش کارایی با دیجیتالی شدن و اتوماسیون برای بهبود کارایی، بازار عملیات زمینی از ۳۹ میلیارد دلار فعلی به ۶۵ میلیارد دلار افزایش می یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *