گزارش ها

اهمیت توجه به نسل بعدی هوانوردی حرفه ای

ایکائو: هنگامی که ایده نسل بعدی هوانوردی حرفه ای (Next Generation Aviation Professional=NGAP) را راه اندازی کردیم، می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که متخصصان هوانوردی واجد شرایط و شایسته برای کار، مدیریت و نگهداری سیستم حمل و نقل هوایی بین المللی آینده به اندازه کافی در دسترس خواهند بود.
هوانوردی با سایر بخش‌های صنعت برای افراد حرفه‌ای بسیار ماهر رقابت می‌کند، بنابراین نه تنها باید آگاهی را افزایش می‌دادیم تا نسل بعدی بداند چند نوع فرصت شغلی در این صنعت وجود دارد، بلکه باید اطمینان حاصل کنیم که به آموزش‌های مقرون به صرفه دسترسی داریم.
مسائل مربوط به(NGAP) برای بسیاری از ذینفعان اولویت دارد: خطوط هوایی، ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی، فرودگاه ها، تولیدکنندگان، ارائه دهندگان آموزش، دانشگاه ها و دیگران. برای ترویج موثر NGAP و ایجاد شتاب در میان همه ذینفعان، تقویت همکاری و ارتقای NGAP در دستور کار جهانی، منطقه ای و ملی کشورهای عضو ایکائو، صنعت و دانشگاه برای جذب، آموزش و حفظ نسل بعدی متخصصان هوانوردی ضروری است.
سازمان ملل اجلاس سران روزهای اقدام آینده را در ۲۰ و ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تشکیل داد تا به بحث در مورد توسعه جوانان در بخش هوانوردی بپردازد. این اجلاس طیف متنوعی از ذینفعان، از جمله نمایندگان کشورهای عضو، جامعه مدنی، بخش خصوصی، دانشگاه و جوانان را گرد هم آورد. تمرکز بر چالش های کلیدی جهانی در سه موضوع اولویت داشت: دیجیتال و فناوری، صلح و امنیت، توسعه پایدار و تامین مالی. رویداد اصلی یک هدف داشت، تقویت و مشارکت گسترده در شکل‌دهی و اجرای پیمان برای آینده، با تمرکز بر نسل‌های آینده.
در حاشیه این رویداد، سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی با همکاری ایکائو و یاتا، یک رویداد جانبی مجازی با عنوان «توانمندسازی جوانان و نسل‌های آینده در هوانوردی غیرنظامی» برگزار کرد. این رویداد مجازی نقش حیاتی جوانان را در شکل دادن به آینده صنعت جهانی هوانوردی غیرنظامی برجسته کرد. مقامات ارشد ایکائو، یاتا و سایر ذینفعان کلیدی هوانوردی در جلسات مختلف شرکت کردند و به بحث در مورد توانمندسازی نسل بعدی متخصصان هوانوردی پرداختند.
هوانوردی یک محرک حیاتی برای رشد اقتصادی و اجتماعی است و نقش اساسی در حمایت از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (UN SDGs) ایفا می کند. علاوه بر اتصال کشورها، بخش هوانوردی میلیون ها شغل ایجاد می کند، گردشگری را فعال می کند و از پیشرفت پایدار در سراسر جهان حمایت می کند. با همراهی ۱۵ از ۱۷مورد SDG هواپیمایی کشوری نقش مهمی در بهبود زندگی مردم در سراسر جهان ایفا می کند.
این رویداد مجازی بررسی کرد که چگونه مشارکت جوانان باعث نوآوری و انعطاف پذیری در هوانوردی غیرنظامی می شود. سه برگزار کننده نکات برجسته ای را در مورد برنامه های جوانان، دوره های کارآموزی و مسیرهای شغلی به اشتراک گذاشتند که نسل بعدی متخصصان هوانوردی را شکل می دهد. آنها در مورد روندها و فرصت‌های آینده در این بخش بحث کردند و راه‌هایی را که همکاری بین‌المللی به پر کردن شکاف‌های مهارتی برای ایجاد نیروی کار هوانوردی در سطح جهانی رقابتی و آماده برای آینده کمک می‌کند، مورد بحث قرار دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *