ایرلاین ها

امپراطوری قطعات در صنعت تعمیر و نگهداری

تقاضا برای خدمات تعمیر و نگهداری زیاد، دستیابی به قطعات دشوار.
شرکتهای تعمیر و نگهداری و خطوط هوایی اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند تا از زنجیره تامین قطعات به عنوان یک مزیت‌ رقابتی استفاده کنند. سازندگان غول پیکری مانند ایرباس نیز به اقدامات پیشگیرانه مانند پشتیبانی در محل و خدمات مشاوره برای پاسخ به سوالات اپراتورها پایبند هستند.
جنرال الکتریک نیز از پرینت سه بعدی برای تولید اجزای موتور هواپیما استفاده می کند تا زمان تولید و ضایعات را کاهش دهد و هانی ول نیز از ابزارهای دیجیتال برای بهبود مدیریت موجودی و پیش بینی تقاضا برای قطعات یدکی استفاده می کند.
کارشناسان اظهار می کنند که کمبود نیمه هادی و فولاد در جهان پس از کووید ؛ زنجیره تامین قطعات را به چالش کشیده ولی بازار در حال تنظیم مجدد است. برای مثال، تحریم‌های روسیه، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم، به این معنی است که دستیابی به قطعات هوانوردی که در آنها از این فلز استفاده می‌شود، مشکل‌ساز شده است. البته استفاده از هوش مصنوعی در پیش بینی دقیق و الویت بندی موجودی بازار به کمک آمده ولی راهی طولانی در پیش است.
گسترش شبکه تامین
لوفت هانزا تکنیک که بیش از ۵۰۰ شرکت هواپیمایی را پشتیبانی می کند، در صورت لزوم از قطعات دست دوم استاندارد برای کاهش تاخیرها کمک می گیرد. این راهکار سبب شده تا ضمن بررسی محدودیت های زنجیره تامین ؛ سطح خدمات حفظ شود. ایرباس نیز از تجارت بازار دست دوم قطعات خبر می دهد که پس از زمینگیر شدن ناوگان در دوران کووید به وجود آمده است.
بازی سرزنش نیست
به نظر می رسد تاخیر از سمت عرضه یک واقعیت پذیرفته شده امروز است. کارشناسان اظهار می کنند همه چیز هنوز به حالت عادی برنگشته و به دست آوردن مواد و اجزای سازنده بیشتر از آنچه در طول تاریخ بوده طول کشیده است.

آنها اضافه می کنند که تشدید قیمت قطعات پس از همه گیری ناامیدکننده بوده ولی امید است که با افزایش عرضه قطعات این امر تعدیل شود. تشکیل استخرهای قطعات بین المللی یکی دیگر از راهکارهای پاسخگویی به بازار تعمیر و نگهداری است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *