ایرلاین ها

ارتباط؛ کلید بقای خطوط هوایی

مهمترین چالش بعد از کووید برای خطوط هوایی، کاهش هزینه ها، حفظ پول نقد و هدایت راهی برای عبور از تلاطم موجود است. هوانوردی بازیابی می جوید اما آیا این به معنای بازگشت به روزهای گذشته است؟ کارشناسان با قطعیت پاسخ می دهند خیر.
خطوط هوایی باید مدل‌های تجاری انعطاف‌پذیری را با تمرکز بر پایداری، کارایی و خدماتی که مسافران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حفظ می‌کند، طراحی کنند.
اینجاست که کلید واژه ارتباط به میان می‌آید. اتصال ماهواره‌ای فعال یک ارتباط پایدار است. این فناوری می تواند صرفه جویی در هزینه های شرکت های هواپیمایی، مزایای زیست محیطی و مزایایی برای مسافران به ارمغان بیاورد. کارشناسان مطمئن هستند که نسل جدید ارتباط ماهواره ای کمک شایانی به این ارتباط خواهد کرد.
انقلاب هواپیماهای دیجیتال
اکنون بیش از هر زمان دیگر، خطوط هوایی به دنبال صرفه جویی در هزینه ها و چابکی عملیاتی برای باز کردن فرصت های تجاری و عملکرد هستند. طبق گزارش دانشکده اقتصاد لندن، خطوط هوایی متصل به ماهواره‌ می توانند تا ۱۵ میلیارد دلار در سال صرفه‌جویی می کنند.
این صرفه جویی شامل اقداماتی مانند اجتناب از مسیرهای پرواز ناکارآمد است که مصرف سوخت را تا ۵ درصد بهبود می بخشد و کاهش انتشار منواکسید کربن را در پی خواهد داشت.
سامانه ماهواره ای می تواند کمک زیادی هم به مدیریت سنتی کنترل ترافیک هوایی داشته باشد. گزارش تخمین می‌زند که زیرساخت‌های ضعیف کنترل ترافیک هوایی باعث می‌شود خطوط هوایی ۲۳ درصد بیشتر سوخت مصرف کنند. به عبارتی اجازه نزدیکی بیشتر هواپیماها در آسمان ، ظرفیت آسمان را به شدت افزایش، تاخیرها را کاهش و کارایی را بهبود می بخشد.
سامانه ماهواره ای امکان همکاری بی‌درنگ بین خلبانان، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی و مرکز عملیات یک شرکت هواپیمایی را با استفاده از ارتباطات پیوند داده مقرون‌به‌صرفه، ایمن و بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند. در نتیجه، آنها می توانند کوتاه ترین مسیرهای موجود را محاسبه کنند، مسیر پرواز را تعیین کنند و در ارتفاعات بهینه سفر کنند و در عین حال آخرین اطلاعات دیجیتالی مانند به روز رسانی آب و هوا را نیز دریافت کنند.
این نه تنها استفاده از کریدورهای هوایی را بهبود می بخشد، بلکه به خطوط هوایی اجازه می دهد تا تاخیرها را به حداقل برسانند، در مصرف سوخت صرفه جویی کنند و اثرات زیست محیطی عملیات خود را کاهش دهند.
انتظار می رود این سامانه تا سال ۲۰۲۵ در اروپا و سپس در یک دهه آینده به صورت جهانی عرضه شود.
صرفه جویی در هزینه و مزایای اضافی
مطالعه مدرسه اقتصاد لندن نشان می‌دهد که اتاق‌های مجازی خدمه پروازی متصل به این سامانه می‌تواند تاخیر خدمه را به نصف کاهش دهد. مسائل مربوط به زمانبندی خدمه ۳ درصد از تاخیرهای پرواز را تشکیل می دهد که معادل ۳.۶ میلیارد دلار هزینه است.
به علاوه فناوری پزشکی از راه دور متخصصان پزشکی را قادر می‌سازد تا با خدمه‌ای که یک مسافر بیمار دارند ارتباط برقرار کنند تا از هزینه های انصراف از پرواز یا فرود در فرودگاه های اضطراری جلوگیری کنند. گزارش ادامه می‌دهد که این موارد می‌تواند تا ۲۰۰۰۰۰ دلار برای سوخت و غرامت به مسافران هزینه داشته باشد.
فرصت اتصال به دنیای دیجیتال در سال‌های آینده کلیدی برای عبور خطوط هوایی است که مطمئناً یکی از چالش‌برانگیزترین دوره‌های صنعت است. این مقطع به وضوح برندگان و بازندگانی خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *